Teknologiainvestointien hyödyntäminen

Teknologiainvestointien hyödyntäminen

Autamme saamaan jo tehdyistä teknologiainvestoinneista ja olemassa olevista järjestelmistänne hyödyt irti sekä hyödyntämään niitä faktapohjaisen ja datavetoisen johtamisen tukena.

Työnkulut, reitityssäännöt, eskalaatiot, työjonot, mittarit, dashboardit. Nouseeko hiki pintaan tietojärjestelmien määrittelyissä? Pelkäätkö, että järjestelmäinvestoinnin hyötyjen ulosmittaaminen on jäänyt puolitiehen, vaikka lisenssikustannukset paisuvat kuin pullataikina?

Mittarit pielessä ja raporttien sisältö silkkaa kuraa?

Et ole ongelmasi kanssa yksin. Valtaosassa asiakaspalveluista avainjärjestelmät ovat reippaasti alihyödynnettyjä ja edellämainitut ovat tyypillisimpiä järjestelmäalustan ongelmia, joihin törmäämme.

Autamme saamaan hyödyt irti jo tehdyistä teknologiainvestoinneista, olemassa olevista järjestelmistä ja hyödyntämään niitä faktapohjaisen ja datavetoisen johtamisen tukena.

Jutellaanko lisää?

Murheellisten teknohankkeiden maa(ilma)

Hätä ei kuitenkaan ole tämännäköinen

Tyypillinen tietojärjestelmän elinkaari on seuraavan kaltainen: 

Pitkä jahkailu » järjestelmän valinta nopeasti hutaisten » käyttöönotto joko samaan tyyliin - tai Iisakin kirkon tyyppisesti » pettymysten laakso » synkkyyden alho » unohdus » elinkaaren päätös.

Huomannet, että positiivissävytteisiä hetkiä tuohon elinkaareen ei juuri mahtunut.

Edellinen esimerkki on kärjistys. Emme väitä, että teille olisi käynyt juuri näin. Olet kuitenkin ehkä joskus kuullut samankaltaisia tarinoita. Pelkästään Suomesta niitä löytyy niin monta, että media on ottanut tavaksi ylläpitää listoja epäonnistuneista järjestelmähankkeista.

Loppujen lopuksi täysin kelvottomia tietojärjestelmätuotteita löytyy asiakaspalvelukentästä varsin vähän. Joskus ne ovat epäsopivia siihen tarkoitukseen, johon ne on hankittu. Vielä useammin ongelma on siinä, että systeemin virittäminen organisaation tarpeisiin on epäonnistunut.

Jos tuntuu siltä, että asiakaspalvelujärjestelmissänne olisi parantamisen varaa, me voimme todellakin auttaa.

Tehot irti jo tehdyistä investoinneista

Viimeistään tässä vaiheessa oletkin jo varmaan oivaltanut, ettei peliä ole vielä menetetty. Ei vaikka hankitun systeemin raportointi sakkasi tai käyttöliittymä olisikin kökkö. Usein voidaan pelastaa paljon kunhan järjestelmää hieman viritetään. Tarvittaessa tukena voidaan käyttää myös muita sovelluksia esimerkiksi raportointiin ja datan visualisointiin.

Usein vanhakin systeemi saadaan taipumaan järjelliseen prosessiin

Autamme sovittamaan tietojärjestelmän kyvykkyydet ja asiakaspalvelusi tarpeet yhteen. Jo tehdyistä järjestelmähankinnoista saatava hyöty maksimoidaan ja järjestelmä taivutetaan palvelemaan parhaita käytäntöjä noudattavia prosesseja. Samalla otamme kantaa myös siihen mitä muutoksia prosessit vaativat.

Jos aika on auttamattomasti ajanut järjestelmästänne ohi, autamme valitsemaan, suunnittelemaan ja käyttöönottamaan uuden.

Taidamme

Kontaktienohjausjärjestelmät (cc-järjestelmiin)
Tiketöintijärjestelmät
Resurssienhallintaratkaisut (WFM ja WFO)
Tietämyskannat
Chatbotit
Asiakaspalvelun analytiikkatyökalut
Kyselytyökalut

Hoidamme

Järjestelmien kuntotarkastukset
Uudelleenmäärittelyt ja optimoinnin
Järjestelmien taivuttamisen tehokkaiden palveluprosessien mukaisiksi
Mittaristojen ja raportoinnin suunnittelun ja vaatimusmäärittelyt

Otetaanko tehot irti tietojärjestelmistäsi?

Kokemuksia

” White Hatilla on laaja käytännön-, tietojärjestelmä- ja prosessiosaaminen. Heillä on substanssiosaamista asiakaspalveluprosesseista ja kykyä viedä asiat läpi. Persoonina heillä on rohkeutta ja vaikuttamiskykyä ja he ovat hyviä kommunikoimaan. Myös kustannustehokkuus on yksi tärkeä ominaisuus. ”
Timo Leivo
Kuntaliitto, entinen talous- ja hallintojohtaja

Kerromme mielellämme lisää