Moni asiakaspalvelun vetäjä tai asiakaspalvelun muutoksesta vastaava osaaja jää asiakaspalvelun muutosmyllerryksissä yksin. Asiakaspalvelua ymmärtävät vertaiset saattavat ovat organisaatiossa kortilla. Aina vertaistukea ei oikein löydy talon ulkopuoleltakaan.
Mitä korkeammalla hierarkiassa ollaan, sitä yksinäisempää tekeminen on.
Väliotsikko
Myös asiantuntija on vaarassa jäädä oman osaamiskuplansa vangiksi. Kehittävää tukea kollegoilta on mahdollista saada sitä vähemmän, mitä suuremmaksi osaamiskuilu ammattilaisten välillä kasvaa. Myös koulutusten anti on rajallinen, eivätkä ne tavallisesti ratkaise työympäristökohtaisia ongelmia.
Väliotsikko
Mentoroinnissa ollaan aina henkilökohtaisten kysymysten ja kokemuksellisen tiedon äärellä. Sen lisäksi, että mentorointi tuo lisää kierroksia osaamisen kehittämiseen, se lisää reflektoinnin kautta myös aktorin ammatillista itsetuntemusta.