Moni asiakaspalvelun vetäjä tai asiakaspalvelun muutoksesta vastaava osaaja jää asiakaspalvelun muutosmyllerryksissä yksin. Asiakaspalvelua ymmärtävät vertaiset oman firman sisällä ovat usein kortilla. Aina vertaistukea ei oikein löydy talon ulkopuoleltakaan.
Mitä korkeammalla hierarkiassa ollaan, sitä yksinäisempää tekemine tuppaa olemaan.
Johdatko muutosta yksin ilman ammatillista tukea?
Myös asiantuntija on vaarassa jäädä oman osaamiskuplansa vangiksi. Kehittävää tukea kollegoilta on mahdollista saada sitä vähemmän, mitä suuremmaksi osaamiskuilu ammattilaisten välillä kasvaa. Myös koulutusten anti on rajallinen, eivätkä ne tavallisesti ratkaise työympäristökohtaisia ongelmia.
Kaipaatko henkilökohtaista sparrausta?
Mentoroinnissa ollaan aina henkilökohtaisten kysymysten ja kokemuksellisen tiedon äärellä. Sen lisäksi, että mentorointi tuo lisää kierroksia osaamisen kehittämiseen, se lisää reflektoinnin kautta myös aktorin ammatillista itsetuntemusta.