Asiakaspalvelun Akatemia tarjoaa tukea ja valmennusta asiakaspalvelun kivenkoville ammattilaisille ja tulevaisuuden talenteille. Kohderyhmänä ovat asiakaspalvelun esimiehet, asiantuntijat ja johto.
Tulevaisuudenkestävät toimintamallit tämän päivän asiakaspalvelun johtajille ja asiantuntijoille
Asiakaspalvelun Akatemia on asiakaspalvelun esimiehille, johtajille ja asiantuntijoille suunnattu verkkopohjainen ja vuorovaikutteinen valmennuskokonaisuus.
Asiakaspalvelun Akatemia tarjoaa tukea ja valmennusta asiakaspalvelun kivenkoville ammattilaisille ja tulevaisuuden talenteille. Kohderyhmänä ovat asiakaspalvelun esimiehet, asiantuntijat ja johto.
Valmennusten kantava ajatus on tarjota ymmärrystä asiakaspalvelun parhaista käytännöistä. Keskitymme erityisesti johtamisen kannalta kriittisimpiin asiakaspalvelun ydinprosesseihin. Valmennuksen tarkoituksena on tuoda lisää valmiuksia ja työkaluja asiakaspalvelun päivittäiseen, tietopohjaiseen johtamiseen.
Valmennus toteutetaan turvallisena verkkovalmennuksena pienryhmissä. Valmennuksen voi rytmittää joustavasti omaan työhön sopivaksi, hyödyntäen samalla vuorovaikutteista opiskelua ryhmässä. Valmennus on rakennettu yhdessä pedagogiikkaan ja visualisointiin erikoistuneiden asiantuntijoiden kanssa. Käytämme alan huippuluokkaa olevaa oppimisympäristöä, joka mahdollistaa modernin ja kiinnostavan tavan oppia.
Sisällöt ammentavat maailman parhaiden asiakaspalveluiden opeista ja kokemuksista, sovitettuna suomalaiseen asiakaspalvelukenttään, sen erityispiirteet huomioiden.
Asiakaspalvelun Akatemian aiheita ovat mm:
- asiakaspalvelun strateginen, taktinen ja operatiivinen johtaminen ja toiminnan suunnittelu
- tavoitteiden asettaminen
- faktaperusteinen ja osallistava toiminnan kehittäminen
- parhaat käytännöt ydinprosesseissa
- oman ja tiimin osaamisen johtaminen.
Valmennettava saa avukseen myös muun valmennusyhteisön tuen. Vertaistuen merkitys valmennusten aikana ja sen jälkeen voi olla ammatillisen kasvun kannalta avainroolissa.
Tiedot tulevista valmennuksista ja niihin ilmoittautuminen tulevat pian tälle sivustolle!
Räätälöimme myös yrityskohtaisia valmennuksia, koulutuskokonaisuuksia ja oppimispolkuja täsmätarpeeseen.
Ole yhteydessä niin päätetään yhdessä soveltuuko tarpeeseesi paremmin räätälöity valmennus vai valmis valmennusmoduulimme.
Mistä parhaat osaajat asiakaspalvelun avainrooleihin? Suorahaulla kattavasta asiantuntijoiden verkostostamme, syvällisellä ymmärryksellä täytettävästä työtehtävistä.
Avainhenkilö vaihtaa toisiin töihin? Organisaatio tarvitsee uutta verta ja osaamista? Organisaatiota ja sen rooleja järjestellään uusiksi? Suorahaku on tehokas ja nopea täsmäkeino akuutin osaamispuutteen paikkaamiseen.
Kun omista joukoistanne ei löydy saappaisiin sopivaa tekijää, me etsimme sopivan osaajan. Oikea henkilö löytyy, tarvitsitpa asiakaspalvelun johtajaa, palveluesimiestä tai asiantuntijaa. Kun kaipaat syvää asiakaspalvelun osaamista, kokeneita tyyppejä ja parhaiden käytäntöjen hallintaa, me löydämme tarpeeseesi sopivan tyypin.
Älä käytä aikaasi työpaikkailmoitusten kirjoittamiseen ja satojen työhakemusten lukemiseen. Valtaosa potentiaalisista osaajista ei ole aktiivisessa työhaussa. Siksi työpaikkailmoitukset eivät tavoita heitä.
Pitkä kokemuksemme suomalaisen asiakaspalvelumarkkinan eri rooleissa on rakentanut meille Suomen parhaan verkoston koulutettuihin ja kokeneisiin asiakaspalvelun osaajiin. Olemme asiakaspalvelumarkkinan risteyskohdassa, jossa tapaamme ja käymme päivittäin keskusteluja asiakaspalvelun kovan luokan tekijöiden kanssa. Moni asiakaspalvelun ammattilainen kertoo meille myös urasuunnitelmistaan.
Tunnemme asiakaspalvelun ja sen eri tehtävien vaatimukset ja sudenkuopat. Tunnemme myös asiakkaidemme tilanteet; ja ihmiset, joiden kanssa haettava henkilö toimii. Siksi emme esittele loputtoman pitkiä listoja tarjokkaista vaan poimimme huolella ne sinulle soveltuvimmat kandidaatit.
Pääset riskittömästi liikkeelle. Haun käynnistäminen maksaa vain syntyvien kulujen verran, jonka jälkeen maksat vain tuloksista. Sopivia kandidaatteja löytyy usein jo muutamissa viikoissa. Tähän mennessä olemme aina löytäneet asiakkaallemme sopivan henkilön.
Mainio tapa varmistua homman järkevyydestä on keskustella jonkun vertaisen kanssa. Annamme mielellämme toimeksiantajiemme yhteystietoja referenssihaastattelua varten.
Muutoksen veturi tai lisäkäsiä operatiiviseen johtoon? Pysyvän henkilöstön kaltainen ratkaisu, mutta pysyvää henkilöstöä joustavammilla ehdoilla.
Kun muutoksen läpivientiin tarvitaan uutta verta tai luottopelaajasi jää pitkälle vapaalle, White Hatin Interim-palvelun kautta saat apuun notkean ja monessa liemessä keitetyn asiakaspalvelun ammattilaisen.
Väliaikainen johtaja, eli Interim-johtaja, on kotonaan saneerauksissa, uudistuksissa ja muissa muutostilanteissa. Ota yhteyttä, kun tarvitset pysyvän henkilöstön kaltaisen resurssin, mutta joustavammin ehdoin.
Väliaikaisen johtajan vetämänä voidaan viedä läpi erilaisia muutoshankkeita, käynnistää uusia toimintoja tai ajaa toimintoja alas. Vuokrajohtaja tai -asiantuntija on varteenotettava vaihtoehto myös silloin kun paikataan pysyvän henkilöstön pidempiä poissaoloja tai viedään läpi muutoksia, jotka edellyttävät osaamisen vahvistamista tilapäisesti.
Sillä voidaan paikata ja korjata vanhempain- tai vuorotteluvapaiden tai esimerkiksi pitkien sairaslomien aiheuttamaa osaamisvajetta.
Vuokrajohtaja tai -asiantuntija on toimiva ratkaisu etenkin muutoksen hetkellä. Muutosten läpivienti vaatii usein tuoreita ajatuksia ja uutta osaamista. Tarve voi kuitenkin olla väliaikainen.
Tuore näkökulma auttaa vuokrajohtajaa tai -asiantuntijaa toimimaan positiossaan tavallista muutoksentekijää objektiivisemmin. Lisäksi vältytään tarpeettomalta byrokratialta ja mielipahalta siinä vaiheessa, kun positiota ei enää tarvita.
Rajattu muutosprojekti, jossa tarvitaan esimerkiksi kokenutta asiakaspalvelun vetäjää, esimiestä tai asiantuntijaa väliaikaisesti on optimaali juuri ulkopuoliselle interim-johtajalle tai -asiantuntijalle. Rajatun kestoinen projekti on usein motivoiva tehtävä monessa mukana olleelle ja vaihtelua kaipaavalle asiakaspalvelun ammattilaiselle.
Usein muutos on helpompi saada “tarttumaan” kun se mielletään organisaation sisältä tapahtuvaksi. Vuokrajohtaja, vuokraesimies tai vuokra-asiantuntija sulautuu osaksi organisaatiota ja vaikuttaa organisaation sisältä käsin.
- Yksinkertainen kuukausihinta sisältää koko palvelun.
- Täsmätarpeeseen hankittu osaaja nopeasti käyttöön.
- Ei kiinteitä kustannuksia.
- Ei työsuhdetta tai siihen liittyvää byrokratiaa.
- Ei erillisiä rekrytointikustannuksia.
- Tunnemme syvällisesti asiakaspalvelun eri tehtävien vaatimukset.
- Meillä on laaja verkosto alan syväosaajiin ja ajantasainen tieto asiakaspalvelun osaajamarkkinasta.
- Konsultointiin yhdistettävä palvelu skaalautuu tilanteen mukaan.
- Osaamme huomioida myös organisaation kulttuurin vaatimukset.
- Meiltä löytyy osaajia myös vaativiin asiakaspalvelun muutoshankkeisiin.
Meillä on uniikki mahdollisuus tarjota vuokrahenkilö yhdistettynä White Hatin konsultointipalveluun, jolloin voidaan hyödyntää myös White Hatin syväosaamista muutoksen tukemisessa ja vuokrajohtajan sparraamisessa.
- Asiakaspalvelujohtajat
- Palvelupäälliköt
- Kumppanin johtamisen asiantuntijat
- Henkilöt muihin asiakaspalvelun avaintehtäviin, kuten WFM ja laatuasiantuntijat
- Asiantuntijat vaativiin kehitystehtäviin
- Prosessikehittäjät
- Asiakaspalvelun tietojärjestelmien asiantuntijat
Kerro meille tarpeestasi. Autamme tarvittaessa myös tehtäväkuvan tarkentamisessa ja kerromme kuinka paljon soveltuvaa osaamista työvoimamarkkinassa on tarjolla.
PARTNER
Laura on 360 asteen näkökentällä varustettu asiakaspalvelun syväosaaja, jolla on yli 20 vuoden kokemus asiakaspalvelun tuloksekkaasta johtamisesta ja kehittämisestä sekä linjaesimiehen että palveluntuottajan roolissa. Suomessa on enemmän isoja asiakaspalveluorganisaatioita joiden toimintaa Laura on ollut muotoilemassa kuin niitä joissa ei ole.
Kymmenet toteutusprojektit ovat auttaneet rakentamaan syvän tuntemuksen asiakaspalvelun toimivista ratkaisumalleista halki toimialojen - niin Suomessa kuin muuallakin. Tulokset puhuvat puolestaan. Käytännön kokemuksen pohjana ovat Customer Operations Performance Centerin hyvät käytännöt sekä kansainvälinen asiantuntijoiden verkosto, joka auttaa pysymään kehityksen kärjessä.
Laura on sertifioitu COPC Implementation Leader.
PARTNER
Samuli on analyysityön, projektoinnin ja muutoksen johtamisen spesialistimme, jonka repertuaariin kuuluvat kehityshankkeet aasta ööhön. Aiheeksi sopivat asiakaskokemus, prosessikehitys, organisaatioiden integraatio, johtamisjärjestelmät ja mittaristot sekä asiakaslähtöinen toiminnan kehittäminen ja jatkuva parantaminen.
Freesi näkökulma asiakaspalvelun kehittämiseen pohjautuu vuosien kokemukseen sekä asiakaspalvelun konsultoinnista että liiketoiminnan kehittämisestä ja strategiatyöstä. Projektointipraktiikan perustana on mieletön määrä kehitysprojekteja ja muutoshankkeita korporaatio-ympäristössä. Sukkuloi sujuvasti suorittavalta tasolta ylimpään johtoon pelkästään paitaa vaihtamalla.
Samuli on sertifioitu COPC Implementation Leader.
Senior Consultant
Pialla on 20 vuoden kokemus asiakaspalvelun ja asiakaskokemuksen tuloksellisesta kehittämisestä ja johtamisesta. Pia on johtanut tiimejä ja kumppaniverkostoja, jotka ovat tuottaneet myynnillistä asiakaspalvelua nopeatempoisilla toimialoilla erinomaisin tuloksin. Plakkarissa on myös kokemus suuren asiakaspalveluyksikön rakentamisesta sen perustuksista pitäen.
Pian resepti asiakaspalvelun kehittämiseen on yksinkertaisen tehokas: Tuloksellisen asiakaspalvelun ratkaisut löytyvät katsomalla toimintaa asiakkaan näkökulmasta kirkkaalla liiketoiminnan ymmärryksellä.
Helposti lähestyttävällä Pialla on kyky saada ihmiset mukaansa ja johtaa muutosta lempeän määrätietoisesti vaikka läpi harmaan kiven. Pian erikoisosaamista ovat muiden muassa asiakkaiden lojaliteetin ja asiakaskannan arvon kasvattaminen, asiointipolut ja asiakaslähtöinen prosessikehitys, sidosryhmien johtaminen sekä asiakkaan äänen ja tutkimustiedon hyödyntäminen toiminnan kehittämisessä.
Pia on koulutukseltaan YTM ja KTM.